23 Nisan 2016 Cumartesi

YOZGAT'DA BİR GÜZEL, OLUKÖZÜNDE, YURT BİZİM, DOKTOR BEY, YÜKSEK İHTİSAS, ZAMAN OLSAYDI, ZAPT OLMAZ GÖNÜL; Edebiyatçı, Söz Yazarı, Şair: ŞAKİR SUSUZ

YOZGATTA BİR GÜZEL

Yozgat’ta bir güzel gördüm
Dönüp dönüp baktı gittti
Tazelendi yürek derdim
Can evimden yaktı gitti

Çamlığın eteğindeydi
Soramadım adı  neydi
Aşk kemendi elindeydi
İlmiğini taktı gitti

Taze filiz dallar gibi
Aşka giden yollar gibi
Petek petek ballar gibi
Damla damla aktı gitti

Bir melek desem değildi
Gören saygıyla  eğildi
İrem bağının gülüydü
Burcu burcu koktu gitti

Saçların salmış beline
Savrulmuş seher yeline
Bir şarkı takmış diline
Ortalığı yıktı gittti

Susuz ne hayal ne düştü
Yaşı otuz, otuz beşdi
Gece ay, gündüz güneşti
Ufuklardan battı gitti
***
Şakir SUSUZ(535 586 03 85)

OLUKÖZÜNDE

Yozgattan öteye uzarken yollar
Ferahlar yüreğim oluközünde
Baharda çiçekler açınca dallar
Kokar burcu burcu oluközünde

Sarmış etrafını mor renkli dağlar
Vadilerden soğuk suları çağlar
Nerde Hacı Lütfü niyaz ağlar
Yaşayıp gittiler oluközünde

Gelip görenlerin seni anlatır
Karşıda mezarlık şebide yatır
Kayıtlara geçmiş hep satır satır
Ezelin ahirin oluközünde

Yerel yönetimler halkı kucaklar
Düzenli caddeler büklüm sokaklar
Dalgalanır ayyıldızlı bayraklar
Selama durulur oluközünde

Yeni yapılanma soluk aldırmış
Her semtine birer çeşme  kaldırmış
Eksilen nüfusu tekrar doldurmuş
Dostluklar kurulmuş oluközünde

Dolanıp akıyor çimenli arkı
Halı saha cafe yemyeşil parkı
Diğer beldelerden işte bu farkı
Kabuk değişiyor oluközünde

Suzsuz der yıllardır gurbet eldeyim
Yandım hasretine berbat haldeyim
Bir kuş olsam uçup gelmek dileğim
Ararım maziyi oluközünde
***
Şakir SUSUZ, 18/09/2014

YURT BİZİM

Asırlar boyunca kol kola gezdik
Nice savaşlarda siperler kazdık
Tarihe şan veren destanlar yazdık
Şehit bizim gazi bizim dert bizim

Hz. Muhammed, Ali özümüz
Hasanla Hüseyin iki gözümüz
Ademden başladı alın yazımız
Laz bizim, Çerkez bizim, Kürt bizim

Vatan için namus için ölelim
Kim dostumuz kimler düşman bilelim
Ortak ağlayalım ortak gülelim
Barış bizim, dava bizim, mert bizim

Amerika, İngiltere, Fransa
Biz kepçeyiz eğer onlar kazansa
Kırılır yurduma eller uzansa
Aslan bizim, kartal bizim, kurt bizim

Yer altı, yer üstü ortak mülkümüz
Dünyada barıştır bizim ülkümüz
İşte Cumhuriyet, Atatürkümüz
Bayrak bizi, toprak bizim, Yurt bizim
***
Şakir SUSUZ - 11/9/2014

DOKTOR BEY

Bu nasıl bir haldi geldi başıma
Solmaya başladı gülüm doktor bey
İbibik konmadan mezar taşıma
Yine sana düştü yolum doktor bey

Hastalar her sabah girer sıraya
Tabipler neylesin azmış yaraya
Sevda yüklü gemim vurdu karaya
Paramparça oldu salım doktor bey

Bülbülün sitemi gonca güledir
Sebebim bir zalim değilse nedir
Bana bıraktığı derttir çiledir
Tutmuyor kanadım kolum doktor bey

Gezmedik yar  ile hiç  çayır çimen
Bir derdim bitmeden öteki hemen
Ne hale düşürdü o kaşı keman
Gelip de sormadı halim doktor bey

Susuz’um hayatı böyle  yaşarken
İçimde hasreti dolup taşarken
Eller sevdiğine doğru koşarken
Bense çaresiz bir kulum doktor bey
***
Şakir SUSUZ - 0535 586 03 85

YÜKSEK İHTİSAS

Bu nasıl dertlerdi geldi başıma
Solmaya başladı gülüm ihtisas
İbibik konmadan mezar taşıma
Yine sana düştü yolum İhtisas

Hastalar her sabah girer sıraya
Sıkıştır beni de gel bir araya
Tabipler neylesin azmış yaraya
Belki fayda sağlar bilim ihtisas

Sebebim bir zalim değilse nedir
Buna sevda denmez derttir çiledir
Bırakın gideyim çare yardadır
Tutmuyor kanadım kolum ihtisas

Gezmedik yar  ile bir çayır çimen
Bu dertler bitmeden öteki hemen
Ne hale düşürdü o kaşı keman
Gelip de sormadı halim ihtisas

Susuz takma kapak ile yaşarken
Sevdalı yüreği dolup taşarken
Hekimler acile doğru koşarken
Ben de sıradan bir kulum ihtisas
***
Şakir SUSUZ - 0535 586 03 85

ZAMAN OLSAYDI

Göller bölgesinde el ele gezdik
Gönüller fetedip, nefreti ezdik
Aşkın sırlarını birlikte çözdük
Keşke biraz daha zaman olsaydı

Bir ceylan gibiydi önüme çıktı
Gözlerim karardı gönlüm açıktı
Viraneye döndüm aşk beni yıktı
Keşke biraz daha zaman olsaydı

Ilık bir rüzgardı o gece esen
Yıldız kaydı birden mehtabı kesen
Sevgiyi dokuduk aşk desen desen
Keşke biraz daha zaman olsaydı

Sütçüler dağına dertleri ektik
Birlikte ağlayıp göz yaşı dökdük
Sarıldık o akşam sabahı çektik
Keşke biraz daha zaman olsaydı

Kaldığın şehirde bende kalırdım
Aşka saygı duyar kulun olurdum
Kaybolan yılları arar bulurdum
Keşke biraz daha zaman olsaydı

Isparta ilinde bir garip SUSUZ
Geceyi sabaha çektik uykusuz
Ankara yolları bitmiyor sensiz
Keşke biraz daha zaman olsaydı
***
29.07.2004 - Şakir SUSUZ

ZAPT OLMAZ GÖNÜL

Bir sevda bıraktım gurbet ellerde
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül
Mecnuna dönmüşüm susuz çöllerde
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül

Sanki yeni doğmuş sabah güneşi
Girdim menziline yaktı ateşi
Dökmüşüm uğruna, kanlı gözyaşı
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül

Sülün gibi bir boy, omuzlar geniş
Usta ressam çizmiş bu nasıl bir iş
Gerçekti gördüğüm ne hayal, ne düş
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül

Başım döndü birden şimşekler çaktı
Bir dünya kurmuştum temelden yıktı
Bu nasıl güzeldi karşıma çıktı
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül

Doğurmamış daha böyle bir ana
Manolya kokusu saçtı her yana
Teslim bayrağını çektirdi bana
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül

Yaşıyor gününü, ne gam, ne keder
Kapasa  gözümü ruhum fark eder
Bıraksam susuz’u peşinden gider
Deli taylar gibi zapt olmaz gönül
***

20/08/2004 - Şakir SUSUZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder